GILART CAPDEVILA, Rafael. Cómo he llegado a los 75 años viviendo una buena vida
En aquest llibre hi podeu trobar consells, anècdotes, idees i molta sinceritat, per ajudar-vos a viure millor els anys que us restin de vida.
La Biblioteca Sant Bartomeu posa al vostre abast la seva col·lecció local a través d'aquest bloc, per tal de donar a conèixer els escriptors, compositors, artistes, historiadors... del municipi.
GILART CAPDEVILA, Rafael. Cómo he llegado a los 75 años viviendo una buena vida
En aquest llibre hi podeu trobar consells, anècdotes, idees i molta sinceritat, per ajudar-vos a viure millor els anys que us restin de vida.
Tercer volum de la tetralogia de Lo Pardal Roquer titulat “Rocksterri”. Manté una continuïtat amb els dos anteriors quant a concepte, continguts i estructura, però el diferencia l’aportació de Xerramequ i Tiquismiquis (Marc Serrats i Marc Grau, respectivament). Tots els discs contenen 15 cançons dividides en dos grups de set (les set virtuts i els set pecats) separats per un interludi instrumental. Totes d’autoria pròpia a excepció de "La presó de Lleida" –a ritme de surf- i el poema musicat de Guillem Viladot "Metaplasma".
També trobem en aquest disc a l’entranyable Miquelet, Lo Pardal Roquer continua informant-nos de les desventures d’aquest personatge amb la cançó "El retorn de Miquelet".
Amb humor i ironia denúncia temes actuals. Amb la cançó "Xavacanos" remet contra l’ordinarietat de la música dels concursos televisius i amb "La torre de l’oncle Tom" contra l’especulació immobiliària.
Amb aquest nou disc el cantant continua volant, i de fet, ja anuncia l’aparició del darrer disc que tanca aquesta tetralogia per l’any vinent, per tal de celebrar els 50 anys de la mort del Rock’n roll.
Col·lecció de cançons titulada genèricament Ruc-a-billy & Cat Music. Podem trobar-hi rockabilly i també altres ritmes com la sardana, el surf, la rumba o les balades. Posa nova música a cançons populars catalanes com el Gegant del pi, el Gall Kikiriki, Baixant per la font del gat... i també fa un homenatge a Morricone i a artistes i cantautors de Ponent.
És un treball d’art conceptual, essent el que no aparenta ser. Segons paraules de Matías López l’artista “actua a mode d’un dissolvent: hi ha molta ira de la justa en aquest segon volum, una més gran acceleració dels conceptes i de les idees.” Manté la continuïtat amb l’anterior disc quant a texts profunds, intel·ligents, que han fet que creï un imaginari personal –un mapa de topònims ponentins- que ens trobem ja al llibret d’acompanyament del CD. Amb el seu to irònic ens fa una introducció, on descobrim que Alpicat és batejada com a Menphis, Lleida seria El Paso –que ens remet a Ciutat de Pas del primer CD-, Almacelles és batejada com a Tijuana, Raïmat com a Santa Fe... i tots aquests pobles es situen en territori Apatxe.
Tal com explica Matías López Lo Pardal reprèn la temàtica religiosa amb "Les negacions" que ens remet al preludi "Les negacions" del primer CD, però la gran cançó religiosa d’aquest segon CD és "Amor de Déu" que ens remet a "Les tres impostures" del primer volum. Per tant, veiem aquesta continuïtat, reforçada amb la reaparició del personatge Miquelet, llançant el missatge de la impossibilitat de tota redempció. David Esterri ha tornat a demostrar que sol des d’una ferma actitud espiritual davant la vida pot ser esfondrat l’edifici de les falses aparences.
Aquest recital va ser enregistrat el 17 de febrer de 2006 als TENA Studios. Inclou les obres del CD “Sons de ciutat” i una improvisació sobre el tema tradicional català “La cançó del lladre”.
És una producció de Ferran Blanch per a HARMONIC management 2006.
El disc va ser presentat a Varsòvia el dia 13 de juny de 2005 i a l’Auditori Enric Granados de Lleida el dia 19 de novembre. Al febrer de 2006, l’enregistrà en format DVD al Palau Bofarull de Reus i a l’abril va donar un concert de presentació dels temes a Praga.
La seva música cohesiona amb harmonia les seves principals influències, com és la música clàssica, el jazz, el flamenc i les noves músiques, donant com a resultat unes composicions amb personalitat pròpia.
Si en Els perills de ser dona trobàvem un variat panorama de personatges femenins, en aquesta Sonata per a homes són aquests els protagonistes de les històries. N’hi ha de tots els colors: ingenus, sensibles, indefensos, immadurs; però també: reaccionaris, covards, ganduls, aprofitats i, fins i tot, un pèl psicòpates. Les històries que componen aquest llibre incideixen i aprofundeixen en les qüestions que interessen a l’autora: la dominació –d’ells i d’elles- la hipocresia, la infidelitat i, és clar, la venjança. El recull és un mosaic d’històries que es llegeixen al compàs d’una sonata, començada, i finalitzada, en allegro, encara que a algun lector -lectora- li pugui sonar a rèquiem.
La Cinta és una noia d’allò més divertida que, paradoxalment, no acaba d’afinar a l’hora de trobar parella. Té, però, un amic secret a qui contar-li les seves afliccions. Un bon dia, en un rampell, l’abandona i aquesta amistat acaba coberta per una capa de pols. Passat el temps, aclaparada per la realitat massa feixuga que l’envolta, decideix treure la pols acumulada. Això canviarà la seva vida.
Les cartes de desamor han acabat convertint-se en un subgènere dins de la literatura epistolar. El ressò del premi instituït per l’Associació de Veïns de Pardinyes a la ciutat de Lleida n’és un testimoni. En aquests deu anys centenars d’escriptors i escriptores hi han aportat creacions inspirades en un sentiment que, tot i ser prou estès, de vegades no té molt bona acollida en les persones desestimades. En clau d’humor, de tendresa o de tragèdia fins i tot, aquest llibre us porta les cartes premiades en les últimes edicions del premi (1997-2001) i us mostra com el desamor esdevé tan capaç de generar bona literatura com l’amor.
Andreu Loncà Loncà en va ser guanyador amb el relat titulat "Mel i vinagre".
Podríem començar com en els còmics d’Astèrix, imaginant una data que seria l’any 1484, mostrant els perfils geogràfics de la Península Ibèrica i destriant-hi tres taques de color diferent, dues al nord i una al sud. Llavors escriuríem que som a finals del segle XV i que els antics regnes peninsulars estan sota el control dels Reis Catòlics. Però no tots! Queden els regnes de Granada i Navarra, i el comtat del Pallars, on Hug Roger III acaba d’assolir la màxima extensió d’un territori que va d’Àger a la Vall d’Aran i de la Ribagorça al Segre. Ara que el comte ja raneja la cinquantena, ha esdevingut un noble llegendari i els seus súbdits, de grat o per força, el reconeixen com a “Senyor en les muntanyes”.
En aquest recull de narracions, cinc reconeguts escriptors catalans ens acosten a l’enigmàtica figura d’un personatge oblidat: coneixerem les transcendents decisions de la seva muller i la tràgica història que els va tocar de viure.
Andreu Loncà Loncà és un dels autors d’aquest volum, participant amb la narració titulada “El comte i el rossinyolet salvatge”.